طرز تهیه خورش بامیه با مرغ

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورش بامیه با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 16 دی 1399 ز : 1:33 | +

طرز تهیه خورش بامیه با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش بامیه با مرغ پیازها را بصورت نگینی خرد کنید ، ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده کمی کره اضافه کنید و درون آن پیازها را تفت دهید ، هنگامی که رنگ پیاز ها تغییر کرد و شیشه ای و نرم شدند سینه مرغ را در ابعاد درشت خرد کنید .

مرحله دوم

حالا که پیازها آماده شده اند تکه‌های مرغ را به آن همراه با مقداری زعفران اضافه کنید مواد را با هم تفت دهید تا رنگ و مزه مواد بخورد گوشت برود ، حبه های سیر را له کرده و به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید ، کمی با هم تفت دهید .

مرحله سوم

حالا نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین را به خورش اضافه کنید سپس رب گوجه فرنگی را بریزید و کمی آنرا تفت دهید تا به غذا رنگ بدهد ، حالا ۲ یا ۳ لیوان آب را اضافه کنید و درب ظرف را ببندید ، اجازه دهید تا با حرارت کم برای مدت زمان ۱ ساعت بپزد .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی بامیه ها را آماده کنید ، پس از اینکه کلاهک های بامیه را جدا نمودید آن ها را شسته و پس از اینکه خشک شدند ، درون ماهیتابه ریخته و مقدار کمی روغن تفت دهید ، در حدی که کمی تغییر رنگ دهد .

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت می توانید بامیه را همراه با آلو به این خورشت خوشمزه خانگی اضافه کنید دوباره درب ظرف را بسته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا خورشت جا افتاده شود یک پلوی زعفرانی آماده کرده و با این خورش میل نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com